Kjære BaneNor, vis meg at dere bryr dere om kundene. Jeg er togpendler som stort sett sykler hver dag, hele året, fra bolig til stasjonen i Moss. Jeg betaler for en plass i sykkelhotellet deres. Jeg har foreslått en plakat som hjelper syklister å plassere sykkelen så den ikke sperrer for andre - og ikke lar plasser stå tomme. Jeg har etterlyst smøring/vedlikehold av sykkelstativene, noen av dem er ødelagt og brukes ikke av syklistene. Jeg har etterlyst en tidsplan for det nye sykkelhotellet dere har snakket om et par år. Jeg har vært tålmodig.

Kundeservice svarer så godt de kan. Men det viser seg å være tomme ord. År etter år skjer det ingenting. BaneNors mål om økt kundefokus og styrket bærekraft er gode. De kan omsettes enkelt til tiltak i denne saken. Både sykkel og tog er miljøvennlig, og kunder er avgjørende. Det er også «kostnadseffektivt» å vedlikeholde. Så hvorfor går ting så forbanna sakte, BaneNor?